Om oss
01 Vår bakgrund
Från trädgårdsskötsel på Lidingö – till fastighetsskötsel i M.O.S.
1984
Företaget Di-er Trädgårdsanläggningar startas
Första uppdraget för Di-er Trädgårdsanläggningar är trädgårdsskötsel i en villaträdgård på Lidingö. Det blir starten på en lång och lärorik resa. Jobben kommer slag i slag och i slutet av 80-talet tar Di-er klivet in i Solna Centrum på sitt största uppdrag hittills.
1990
Kompletterande systerföretaget Dians bildas
Kompetensen utvidgas. Dians vinner upphandlingen om lokalvård i Sollentuna Centrum. Tillsammans har de två systerföretagen nu hand om städning och trädgårdsskötsel i två köpcentrum i Stockholm.
2008
Di-er vinner tillbaka Solna Centrum
Efter några års uppehåll från lokalvården i Solna Centrum vinner Di-er tillbaka uppdraget. Företaget har nu ansvar för lokalvård och utomhusskötsel för inte mindre än sex olika centrumanläggningar.
2013
Störst i Stockholm på städning av köpcentrum
Kompetensområden utvecklas och förfinas. Man erbjuder nu inte bara lokalvård och utomhusskötsel utan även snöröjning, garagestädning och rulltrappsrengöring – i tio centrumanläggningar.
2016
Mall of Scandinavia välkomnas in i centrumfamiljen
Di-er Entreprenader får förtroendet att utföra lokalvård, utomhusskötsel och garagestädning i Mall of Scandinavia. Detta blir företagets största, mest utmanande och prestigefyllda uppdrag hittills.
02 Arbeta hos oss
Rätt medarbetare är nyckeln till vår framgång
Städbranschen är personalintensiv. Ett problem är att många ser arbetet som ett tillfälligt jobb. Så det viktigaste för oss är att hitta rätt medarbetare.
I vårt rekryteringsarbete fokuserar vi på att hitta personer som kan och vill passa in i vår företagsanda. Vi behöver självgående och problemlösande individer med stor servicevilja. När vi hittat rätt utbildar, utvecklar och motiverar vi vår personal, långsiktigt. För de är nyckeln till vår framgång.
03 Våra värderingar
Med långsiktighet som grundpelare skapar vi kvalitativ utveckling
Genom ett medvetet kvalitetsarbete skapar vi långsiktiga relationer med kunder och leverantörer som bygger på god kommunikation och ömsesidigt förtroende.
Di-er och Dians arbetar kontinuerligt för att utveckla tjänster och erbjudanden. En viktig del av vår företagsfilosofi är att hitta nya, moderna arbetsmetoder inom områden som främjar utveckling och samarbeten. Det kan handla om nya maskiner, miljövänliga städmaterial, utbildning och fortbildning.
Vår kvalitetsplan
- Vi bemöter alltid våra kunder med respekt
- Vi säkerställer att vi verkligen förstår kundens behov
- Vi upprättar tydliga arbetsinstruktioner för varje objekt och efterlever dessa
- Vi håller alltid ingångna överenskommelser med kunder och leverantörer
- Vi inger förtroende så att våra kunder känner sig trygga med att ha gjort rätt val
- Vi hanterar eventuella klagomål och reklamationer på ett sätt som blir positivt för kunden
04 Miljöpolicy
Vårt miljöarbete pågår hela tiden
Di-er och Dians arbetar målmedvetet för miljön och för ökad hållbarhet. För närvarande tar vi i lite extra för att nå målet att bli ISO-certifierade.
Vi strävar kontinuerligt efter att ta ett större miljöansvar. Både i vårt dagliga arbete och vid inköp av maskiner, kemikalier och städutrustning. Våra miljömål innebär att vi beaktar och hanterar risker och möjligheter med ett miljöperspektiv, för verksamheten som helhet. Alla transporter planeras för minsta möjliga miljöpåverkan och det dagliga arbetet utförs med städmetoder som minimerar användningen av kemikalier. Vi utbildar dessutom regelbundet vår personal i miljöfrågor.